gigi bongsuu

Assalamualaikum

hey..wsup?

currently this is my final week of sem break
before entering the final semester of my degree life
*insya Allah..amin

*lap aer mata

kejap je weyhh rasa 4 tahun tuh 
rasa macam baru semalam check upu
tup tup dah nak abes dahhh

eh lari topik plak..
arr.. i had been experiencing toothache 
bukan ape.. gigi2 bongsu i yang comel tuh baru nak
keluar melihat dunia gitew

actually bukan baru lagi rasa saket tuh
dalam 3 4 tahun jugak lah
lama kan
maybe sebab gigi bongsu kiri dan kanan berebut-rebut nak keluar
and 
gap antara setiap kali rasa sakit tuh
dalam setiap 6 bulan
mula-mula sakit kanan
lepas 6 bulan sakit kiri pulak
then kanan balik
sampai laaaa niee

and because of i cant stand this anymore
i mean
cmon laaaa
lame gila da sakit plus why x habis-habis keluar lagi kan 
is it any problem yang menyebabkan dia
xboleh tumbuh habis

so i decided to see the dentist a week ago
and at that time
my  right side gum was freakingly swollen like balloon
i couldnt eat.. 
i couldnt sleep
there was a pain in my ear
it was so painful

so when the doctor check my wisdom tooth
okay.. my right side gum was all infected
means bengkak
means she couldnt do anything since its too swollen
so she said nanti dah okay, kita cabut lah gigi awak

therefore she prescribed me
lots and lots of antibiotic
ubat surut bengkak
cream sapu
and of course ubat tahan sakit

and she also asked me to come see her again
after the swollen part dah ok

and i did

i came to the clinic today
buat xray kiri dan kanan
sebab dua-dua gigi pown pernah ada
rekod dekat klinik yang sama 




i was freakingly nervous 
pagi ni xde selera nak makan.. then sakit perut
sebab i takot dentist
i hate to feel any kind of pain
and i was worried that i will faint masa tengah cabut gigi
possibility tuh sangat tinggi okeyh 
sebab doc nak test darah hujung jari tuh pown
i dah pengsan 
*terok perangai

lepas xray, sit down dengan doc

turns out
it was false alarm!
my teeth was fine
everything dalam keadaan yang baik
dua-dua gigi berada pada landasan yang betul

and doctor kata adatlah orang tumbuh gigi
memang sakit
and dia kata awak stress sangat
thats why makin sakit

so i was very happy sebab xjadi cabut
yeayyyy !

but my friends was not so happy about it
sebab dorang dah plan nak pergi makan sedap-sedap
if i cabut gigi hari ni
*kawan sejati

thanx korang beri support yang menakutkan.. *terharu


so thats how this story end
i keluar bilik doc
beli aiskem kt dalam klinik tuh
and enjoy my life with my wisdom teeth still attached to me



Popular Posts